המדינה בקשה ארכה של 7 חודשים לפינוי עמונה

איתי גדסי No Comments on המדינה בקשה ארכה של 7 חודשים לפינוי עמונה

בבקשה נכתב כי "בהינתן המורכבות, הרגישות והנפיצות הנלוות לפינוי התיישבות בסדר הגודל של עמונה, פועלת המדינה – בראש ובראשונה – לקידום חלופות מטעמה, אשר לעמדתה יש בהן כדי לאפשר את הפינוי בדרכי שלום

צילום: הדס פרוש, פלאש90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המדינה הגישה לבג"ץ בקשה להארכת מועד בת שבעה חודשים לקיום פסק הדין בעניין היישוב עמונה.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אבינועם סגל אלעד ורן רוזנברג נאמר כי המדינה סבורה שישנם טעמים כבדי משקל המצדיקים את הארכת התקופה עליה הורה בית המשפט למימוש צווי ההריסה למשך שבעה חודשים נוספים. זאת, כדי לאפשר למדינה להשלים את הפעולות הנחוצות לצורך העתקת עמונה ממקומה הנוכחי לאחד משני אתרים חלופיים שההעתקה אליהם נשקלת: הראשון באתר המכונה "עמונה צפון", והשני באתר המכונה "שבות רחל מזרח".

המדינה מדגישה כי אין מדובר בבקשה להארכת מועד לביצוע פסק הדין לצורך השארת עמונה במקומה הנוכחי. בבקשה נכתב כי "בהינתן המורכבות, הרגישות והנפיצות הנלוות לפינוי התיישבות בסדר הגודל של עמונה, פועלת המדינה – בראש ובראשונה – לקידום חלופות מטעמה, אשר לעמדתה יש בהן כדי לאפשר את הפינוי בדרכי שלום, ולמצער באופן שיקטין משמעותית את רמות החיכוך בעת ביצוע הפינוי, כמו גם את הפגיעה במשפחות המתגוררות במקום." אולם, חרף המאמצים שהושקעו בקידום הנושא לא יעלה בידי המדינה להשלים את קידום כלל הפעולות הנדרשות בכל אחת משתי החלופות במהלך החודשיים שנותרו עד לתום מועד הפינוי עליו הורה בית המשפט.



0 תגובות